Oy Indicia Ab

Integritetspolicy

INTEGRITETSPOLICY
April 2024

1. Controller
Oy Indicia Ab
Post- och besöksadress: c/o Mesta Coworking, Mechelininkatu 19 lh. 63
00100 HELSINGFORS
Tfn: 09-3158 9141

2.

För frågor om dataskydd, vänligen kontakta dataskyddsombudet via e-post
office@indicia.fi.

3. Grunden för och syftet med behandlingen av personuppgifter

Behandlingen av kunders personuppgifter baseras på syftet och ändamålet med behandlingen av personuppgifter för den personuppgiftsansvarige och kunden.
uppdragsavtalet mellan kunden och den personuppgiftsansvarige. Personuppgifterna används för följande ändamål
övervakning och utveckling av kundrelationen och hantering av kundrelationen.
kommunikation och marknadsföring av kundrelationen.
Behandlingen av personuppgifter om potentiella kunder baseras på den personuppgiftsansvariges
den personuppgiftsansvariges berättigade intresse. Personuppgifterna för potentiella kunder används för att
för kommunikations- och marknadsföringsändamål.
Dessutom behandlas personuppgifter för följande ändamål
skyldigheter enligt lag, såsom redovisning, förebyggande av penningtvätt och
bekämpning av finansiering av terrorism.

4.
Allmänna uppgifter i registret:

Företagets namn
FO-nummer
Personens namn
Adress till personen
Personens kontoadress för sociala medier
E-postadress till personen
Telefonnummer
Socialt ID
Betalnings- och faktureringsinformation.

5. Vanliga datakällor

De huvudsakliga informationskällorna är kunden själv, och för företaget, företagets
kontaktperson, samt offentliga datakällor såsom sociala medier.
Uppgifter kan också samlas in från offentliga myndigheter eller andra tredje parter
i den utsträckning som tillåts enligt tillämplig lag, enligt vad som anges i detta integritetsmeddelande
för de ändamål som beskrivs i detta integritetsmeddelande.

6.

Personuppgifter kommer endast att sparas så länge som de behövs för de ändamål för vilka de samlades in.
för det ändamål för vilket de samlades in och behandlades, eller så länge som krävs enligt lag och
lagar och förordningar. Uppgifterna kommer att raderas inom en rimlig tidsperiod efter
det inte längre är nödvändigt att behålla dem.
Uppgifter som rör kundrelationen ska raderas inom 10 år
efter det att kundrelationen har upphört. Uppgifter som rör identifiering skall raderas 5
inom 5 år efter identifiering.

7. Regelbundet utlämnande av uppgifter

Uppgifterna i registret är endast tillgängliga för den personuppgiftsansvarige.
Som en allmän regel kommer uppgifterna i registret inte att lämnas ut till tredje part, med undantag för
om det krävs enligt lag. Den personuppgiftsansvarige har avtal med vissa
tjänsteleverantörer som, som en del av den tjänst de tillhandahåller, kan behandla
personuppgifter för vår räkning. Lämpliga avtal har ingåtts med dessa tjänsteleverantörer.
avtal för att säkerställa korrekt behandling av personuppgifter, inklusive genom
i dessa situationer.
Den registrerades personuppgifter kommer att förstöras på begäran av användaren, såvida inte
lagstiftning, en avtalsfråga eller tillhandahållandet av en tjänst till en person förhindrar
radering av uppgifterna.

8. Överföring av uppgifter utanför EU eller EES

Som en allmän regel kommer uppgifter i registret inte att överföras utanför EU eller EES.
Europeiska ekonomiska samarbetsområdet. Vid behov kan den personuppgiftsansvarige använda följande medel för att behandla personuppgifter
underleverantörer som är belägna utanför EU, i enlighet med EU-kommissionens
kommissionens beslut om likvärdighet i fråga om dataskyddsnivå eller EU:s allmänna dataskyddsförordning.
av EU:s allmänna dataskyddsförordning.

9. Den registrerades rättigheter i samband med behandling av personuppgifter

Den registrerade har rätt att kontrollera vilka uppgifter om honom eller henne som har lagrats.
Utövandet av denna rättighet är kostnadsfri. Kunden har rätt att begära rättelse av
felaktiga uppgifter om honom/henne. Dessutom har kunden rätt att begära
radering eller begränsning av behandling av uppgifter som rör honom eller henne, i enlighet med lagen
på de grunder som anges i lagen.
Kunden har rätt att få sina personuppgifter i maskinläsbar form.
Den registrerade har rätt att lämna in ett klagomål till den behöriga tillsynsmyndigheten.